Platform informationala cu ultimele noutati din domeniul fiscal, actualizari si corectii legislative. Informatii ANAF rapide de la data publicarii in monitorul oficial.
Formularul C801 se depune de către operatorul economic care achiziționează aparatul de marcat electronic fiscal (casa de marcat).
C801 se depune on-line prin intermediul SPV. În acest scop, se procedează astfel: – se completează cererea în format PDF inteligent – formularul C801; – formularul trebuie validat după completare – dacă sunt erori la completare, este generat un fișier cu erori; după corectarea erorilor, se reia procesul de validare; – la cerere se anexează un fișier care trebuie să conțină copii ale documentelor care în mod normal s-ar fi depus la ghișeu.
Indiferent de formatul în care este completată și de modalitatea de transmitere, cererea trebuie să fie însoțită de următoarele documente, în copie certificată cu originalul:
Factura şi documentul de plată care atestă achiziţionarea aparatului de marcat electronic fiscal;
Contractul de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau după caz, contractul de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligaţiei părţilor că, la expirarea contractului de leasing, se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
Procesul-verbal de sigilare a memoriei fiscale şi a aparatului de marcat electronic fiscal;
Actul de identitate a reprezentantului legal înscris în cerere, precum și a actul de identitate cu care se legitimează împuternicitul, dacă este cazul;
Copie Certificat de Inregistrare ( CUI ).
Copie Certificat TVA ( CIF ).
Autorizatia distribuitorului/importatorului de a vinde casa de marcat
Conformitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către utilizator prin înscrierea menţiunii ”conform cu originalul” şi prin semnătura acestuia.
De asemenea, la cerere se mai anexează:
declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului → privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, după caz, → privind desfăşurarea activităţii în regim ambulant ori în regim de taxi, precum și, dacă cererea a fost depusă prin împuternicit,
împuternicirea în original. În situația în care aparatul de marcat electronic fiscal este utilizat în activitatea de taximetrie, la cerere se anexează și declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoţită de copia autorizaţiei taxi. Pentru cererile comunicate în format .pdf inteligent, prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual, documentele de mai sus se transmit in copie, prin atașarea în fișier.
Aplicaţia informatică gestionată de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală alocă aleatoriu un număr unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, format din 10 cifre. Pentru alocarea numărului unic de identificare este necesar să fie înregistrate toate informațiile solicitate prin aplicația informatică cu privire la aparatul de marcat electronic fiscal.